Zajímavou možnost kreativního vytvoření QR kódu předvedlo v praxi ovocné květinářství Frutiko, které do svéhu QR kódu vkusně zakomponovalo ovoce a tím zatraktivnilo jinak černobílé qr kódy.
Ovocné kytice v QR zaujmou
Jen tak za pár minut si může vytvořit QR kód kdokoliv z nás, pomůže nám v tom QR generátor, je to jednoduché a zdarma. Nicméně častou chybou starodobých marketérů bývá, že směřují QR kód na stránky, které nejsou určené pro mobilní telefony. O alespoň minimální snaze zatraktivnit QR si můžeme zatím také nechat jen zdát. Proto je třeba se před samotnou tvorbou QR kódu zamyslet, co od něj očekáváme, jaká bude jeho cílová skupina a jak tuto skupinu lidí s chytrým telefonem v kapse chceme zaujmout.
Proč QR ovocných kytic funguje?
QR kód rozhodně není nijak extra sofistikovaný, přesto jednoduše a efektivně pracuje s logem společnosti nabízející ovocné květiny Praha. Jednoduše zasazená jahůdka do středu QR kódu na sebe poutá pozornost a zvyšuje zvědavost publika, což napomáhá k větší efektivitě QR. Navíc tím ukazuje uživatelům, že se jedná o „značkový QR kód“ originálni ovocne kytice a ne o nebezpečné QR. Cílovou stránkou QR kódu ovocných kytic byla zvolena mobilní verze velmi atraktivního facebook profilu ovocné kytice, což garantuje všem uživatelům stoprocentně správné zobrazení na všech typech mobilních zařízení včetně tabletů. QR s jahůdkou byl použit také na mikrostránce na téma ovocné kytice. V kampani na ovocne kytice se evidentně povedlo oslovit aktivní mobilní uživatele a ovocné kytice na facebooku se staly opravdu oblíbenými.